10e reisverslag Australië

Tiende reisverslag, dinsdag 26 april

Heej mensen,

Ik weet het, ik had beloofd dat jullie niet meer zo lang op een nieuw resiverslag hoefden te wachten, maar ondertussen is het weer bijna 3 weken geleden. Er is namelijk vrij weinig gebeurd de laatste tijd. Heb alleen maar grote beslissingen genomen, haha. Ik heb namelijk besloten om in augustus al naar huis te gaan. Dat namelijk omdat ik hier niet aan werk kan komen. Overal moet je minimaal 6 maanden ervaring hebben, of je moet minimaal 6 maanden blijven. Zelfs voor afwasser moet je ervaring hebben! En ik denk niet dat ze het meetellen dat ik bij Livera een paar keer in de week 5 bekers af waste. (En als Anja moest werken 8 bekers, 6 borden en 3 glazen, hihi) Maar aangezien ik hier een huis huur tot 1 mei, en ook voor een hond zorg, kan ik dus niet weg om ergens anders werk te zoeken. Het enige wat je eigenlijk kunt doen is fruit plukken, en dat zou ik ook best willen doen (alleen geen druiven), maar ik zit aan dat huis vast en je kunt in de stad geen fruit plukken. Maar goed, daar zat ik dan, helemaal alleen in een groot huis buiten het centrum, in de regen. En dan ga je iedereen best wel missen eigenlijk. En daarom heb ik besloten om eerder naar huis te komen. Ik blijf nog tot donderdag 5 mei in Cairns en dan ga ik weer verder reizen. Dan ga ik in bijna 2 weken naar Brisbane reizen, van waar ik op woensdag 18 mei naar Auckland, Nieuw Zeeland vlieg. Daar ga ik 6 weken rondreizen om dan op dinsdag 28 juni naar Sydney te vliegen. Dan komt Marlies 1 juli in Sydney aan en gaan we samen in 4 weken naar Brisbane en weer terug naar Sydney. Dan zijn we eind juli weer terug in Sydney en vliegt Marlies op 27 juli terug naar Nederland en ik een dag later, op 28 juli. En dan ben ik vrijdag 29 juli weer in Nederland! Wiew! Mijn vluchten zijn nog wel onder voorbehoud, want ik weet nog niet zeker of ik op die dagen kan vliegen, maar hopelijk hoor ik snel of er nog plaats is in het vliegtuig. Zo, nu weten jullie in ieder geval mijn nieuwe plannen.

Nu zal ik eens gaan vertellen wat ik allemaal heb gedaan, haha. Ben wel zo klaar, want ik heb niet veel gedaan, aangezien het zo'n slecht weer is geweest. En om nou op het strand te gaan liggen in de regen, nou, nee. Het enige wat ik veel heb gedaan is thuis zitten en naar het centrum gaan om wat te internetten en gewoon wat rond te lopen. Ik wilde namelijk geen dure tours doen op dagen dat het regende, omdat ik dat zonde van het geld vind, maar aangezien het een hele tijd alleen maar heeft geregend, heb ik dus ook geen tours gedaan. Op 12 april was het een keer een mooie dag (haleluja!), en ben ik naar Karunda geweest. Dat is een dorpje in de bergen ten noorden van Cairns. Ik ben eerst met de kabelbaan naar boven gegaan, wat helemaal super was. Zat ik daar, helemaal alleen in een kabelbaan. De enige geluiden die ik hoorde waren van dieren en het enige wat ik zag was een geweldig uitzicht van een regenwoud en de bergen. Na een ritje van ruim een uur (en 2 stops om een wandeling te maken door het regenwoud) kwam ik in Karunda aan. Dat was eigenlijk een beetje saai. Nou ja, saai, wel leuk om even doorheen te wandelen, maar het was vooral heel toeristisch en het enige wat er was, waren winkeltjes die souveniers verkochten. Dus na een uurtje besloot ik om met de trein weer terug naar beneden te gaan. Ook dat was super mooi, leuk om het van de grond te bekijken. Het enige wat jammer was, was dat het, jawel, weer begon te regenen. En niet zomaar regenen, nee, het kwam met bakken uit de hemel! We stopten op een gegeven moment even om van het uitzicht van een waterval te genieten, ben 1 seconde buiten geweest om een foto te maken en ik was zeiknat, haha. Maar goed, was wel echt een hele leuke dag. Heb echt genoten van de natuur daar. Super mooie watervallen gezien en natuurlijk leker door het regenwoud gelopen.

Na die mooie dag was het helaas weer tijd voor wat regen. En paar dagen lang... Niet normaal hoe veel regen hier de laatste tijd is gevallen, misschien komt het wel door mij... Is niet te hopen, haha. Maar goed, na een paar dagen regen werd het weer gelukkig weer wat beter. Heb zelfs nog een keer aan het zwembad kunnen liggen. En het was zelfs heet! Dus dat was wel lekker, om gewoon weer even in de zon te zijn. Ook ben ik op 20 april naar het strand geweest. Was echt heerlijk. Ben naar Palm Cove geweest, dat is het noordelijkste strand in Cairns. En dat is echt het paradijs! Zo mooi, ik was er al een keer met Jenny geweest en daarom wist ik ook dat ik er nog een keer naartoe wilde. Ben lekker met de bus er naartoe gegaan en daar aangekomen ben ik eerst over de pier gaan lopen. Echt lekker, ik was de enige op de pier, dus het enige wat ik hoorde was de zee. Daarna ben ik lekker met een boekje in de schaduw gaan liggen. Heerlijk om even uit te waaien. Dat had ik wel nodig.

En je gelooft het niet, maar dat is echt het enige wat de moeite waard is om te vertellen, wat ik heb meegemaakt. Hopelijk wordt het de komende tijd beter. Ik ga donderdag in ieder geval een tour naar Cape Tribulation doen. Daar heb ik wel heel veel zin in en ik laat jullie ook zeker weten hoe dat is geweest. En wat me volgende week allemaal te wachten staat, weet ik ook nog niet, maar daar hou ik jullie ook zeker over op de hoogte. Foto's staan weer op mijn fotopagina. Iedereen trouwens ook super bedankt voor de lieve kaartjes, mailtjes en smsjes. Super lief dat jullie allemaal zo aan mij denken en mij door die saaie dagen heen hebben geholpen, haha. En ik ga het weer beloven, en deze keer zal ik het ook waarmaken, dat jullie nu niet meer zo lang hoeven te wachten op een nieuw reisverslag. Maar goed, hopelijk heb ik de komende tijd ook meer te vertellen. Tot dan!