12e reisverslag Australië

Twaalfde reisverslag, donderdag 12 mei

Heej hallo!

Hier weer een reisverslag van me, want ik heb veel te vertellen. Ben namelijk weer aan het reizen en dan maak je nogal wat mee he!

Ik ben dus vorige week donderdag weer verder gaan reizen. Was wel vreemd hoor, in het begin, helemaal in mijn uppie verder. Had trouwens nog bijna mijn bus gemist, want ik ben weer zo'n muts die niet goed oplet waar ik op word gehaald. Ik dacht natuurlijk, waar Eef ook op werd gehaald. Maar goed, 5 minuten voordat de bus moest vertrekken, nog geen bus! Oeh, dan maar even voor de zekerheid checken of ik op de goede plaats sta. En nee! Ik moest natuurlijk ergens anders zijn, haha. Dus snel in een taxi gesprongen en ik was gelukkig nog net op tijd. Toen een ritje gehad van 2 uur en uiteindelijk in Mission Beach aangekomen. Daar eerst ingecheckt in een hostel en toen ben ik over het strand gaan lopen. Na een uur had ik daar genoeg van en wilde ik even naar het "centrum". Nou reed er telkens een busje van mijn hostel naar het "centrum", ik moest alleen 3 uur wachten voordat ik weer terug kon naar het hostel. Maar er was helemaal geen kont te doen! Was echt niks aan. Er waren een paar winkels en dat was het! En tot overmaat van ramp, begon het ook nog eens super hard te regenen. Heb ik weer! Nou, na 3 uur wat rondgelopen te hebben kon ik dan weer terug naar het hostel en daar heb ik maar een rustige avond gehad. We hadden wel een vuurshow in ons hostel, dus dat was wel super gaaf.

Nou, dinsdag was het dan tijd om naar Townsville te gaan. Ik had in de bus 2 meiden ontmoet, Charlotte en Ashley, en we besloten om 1 nacht in Townsville te blijven en 1 nacht op Magnetic Island. Bijna iedere backpacker zeg dat er niks te halen is in Townsville, en dat is ook niet echt, maar het is wel een hele mooie stad. We zijn 's middags lekker naar het strand geweest en daarna hebben we samen wat gekookt en zijn we 's avonds ook uit geweest. We hadden in ons hostel nog een jongen ontmoet die ook nog mee was gegaan, dus het was wel gezellig. Echt een leuke avond gehad, er zijn daar echt wel leuke kroegjes.

Zaterdag hadden we dus besloten om naar Magnetic Island te gaan. Dus 's morgens vroeg op. En dat viel nog niet mee, aangezien we pas laat in bed lagen. Maar goed, lekker de ferry naar het eiland genomen en daar aangekomen zijn we eerst een paar uur gaan slapen, haha. Daarna ben ik met Charlotte naar het strand gegaan wat heel mooi was. Daarna nog wat gaan eten met Ashley er ook bij en toen hebben we film gekeken in het hostel. Maar ook maar vroeg naar bed gegaan omdat we allemaal wel heel erg moe waren. Charlotte en Ashley bleven trouwens 2 nachten op Magnetic Island, dus die hadden nog een dagje langer.

Zondag heb ik vooral reizend doorgebracht. Voordat ik weer verder ging heb ik eerst nog lekker een uurtje op de pier gezeten en daarna was het weer tijd om de ferry terug naar Townsville te nemen en op de bus te stappen. En toen een rit van 6 uur naar Airlie Beach. Ik ben wel blij dat ik het fijn vind om in een bus te zitten, anders zou je helemaal gek worden. In Airlie aangekomen heb ik eerst ingecheckt in mijn hostel en daarna ben ik Kitty en Afke op gaan zoeken, 2 meiden die bij mij in het vliegtuig zaten. Super leuk om ze weer te zien en we hebben dus ook een paar uur bijgekletst. Ook zij gingen die dag daarna een zeiltoer maken, dus zijn we maar vroeg naar bed gegaan. Ten minste, dat was ik van plan. Ik had alleen het probleem dat ik in een enorm feest-hostel zat waar ook een bar bij was, en dat mijn kamer dus aan de bar was. Waar harde muziek vandaan kwam. En ik werd midden in de nacht ook nog eens wakker van roommates die zingend thuis kwamen, dus veel had ik niet geslapen.

Maandag dan begonnen met de beste toer ever! We zijn de eerst naar de Whitsunday Islands gevaren en daar hebben we op een heerlijk wit strand gelegen en in een helder blauwe zee gezwommen. Het zand was echt ongelooflijk zacht, heel vreemd. Het was alleen wel jammer dat er nog steeds stingers in het water zitten, dus moesten we zwemmen met een stingerpak. Daarna zijn we naar een andere lokatie gegaan en hebben we gesnorkeld! Super mooi daar, en dat was nog niet het echte Great Barrier Reef! Echt zo mooi met het koraal en de mooie vissen. Hebben met het snorkelen ook al een vis van een meter groot gezien. We hadden trouwens ook een hele leuke groep, dus dat scheelt natuurlijk ook wel. Maar goed, na dat snorkelen hebben we lekker gerelaxt met zijn allen en naar de zonsondergang gekeken, is echt gaaf vanaf een boot. Super mooi!

De volgende dag was het dan tijd om te duiken! Woehoe, dat is natuurlijk de reden waarom ik mijn duikbrevet heb gehaald. We zijn eerst gaan duiken bij dat deel waar we ook gesnokeld hadden en dat was al heel mooi. Was wel even wennen om weer te duiken, want het was toch wel een tijdje geleden, maar eenmaal in het water was de spanning helemaal weg. Toen zijn we naar het reef gezeild. Was echt zo gaaf, was een tocht van 3 uur, en de zee was best ruig, dus dat was helemaal super, haha. De helft van de mensen was ziek, maar ik stond samen met nog 2 jongens de hele tijd vooraan op de boot. Was zeiknat geworden van de zee die omhoog spatte, maar ik had het meeste lol van allen, haha. Hoe hoger de golven, hoe beter. Had daarna gewoon een blaar op mijn handen van het vasthouden, zo hard ging het. In het Reef aangekomen hebben we de 2e en 3e duik gemaakt. Vooral die 3e was wel heel gaaf, want toen zijn we ook door grotten en kloven gedoken. Super spannend allemaal. Jammer genoeg was het die avond heel bewolkt, dus konden we helemaal geen sterren kijken. Anders zou dan wel helemaal super zijn geweest, want we waren de enige boot op het hele reef. Ik ben wel als laatste opgebleven, dus ik heb lekker in mijn eentje voorop de boot gezeten in het donker, dat was zo fijn.

De volgende dag (woensdag) heb ik dus nog een duik gemaakt (jaja, 4 in totaal!). We waren om 7 uur 's morgens al in het water, omdat je dan de nachtvissen nog ziet (die gaan dan net slapen) en de dagvissen worden dan net wakker. En weet je wat ik heb gezien?! Een haai! Waaaaah. 2 Zelfs. We waren net 5 minuten aan het duiken toen we de eerste zagen. Ik was eerst een beetje bang, maar de instructeur zwom er gewoon naartoe, dus toen voelde ik me wel veilig. En op het einde van de duik hebben we er nog 1 gezien. En ook super mooie, grote schildpadden. Na die duik ben ik ook nog met een meisje gaan snorkelen en toen heb ik ook nog een haai gezien. Deze keer raakte ik wel in paniek, want we waren dus als enige 2 in het water en we konden nergens schuilen, dus ik was echt super bang. Maar gelukkig kwam toen net de skipper ons ophalen met het bootje. Het waren natuurlijk geen gevaarlijke haaien, maar als je bang bent voor haaien, dan is het niet leuk om er 1 tegen te komen als je alleen bent. Achteraf ben ik natuurlijk wel super blij dat ik ze heb gezien, haha! Maar ik heb echt super genoten. Het was alleen jammer dat we op de terugreis (6,5 uur) alleen maar slecht weer hebben gehad. Het kwam echt met bakken uit de hemel en op een gegeven moment was het zicht zo slecht dat we echt op moesten letten voor andere boten. Was wel spannend dus. Maar alles natuurlijk goed gekomen. Weer in Airlie Beach aangekomen zijn we natuurlijk eerst allemaal gaan douchen en daarna zijn we nog met een aantal man wat gaan drinken. Jammer genoeg waren er ook een aantal mensen die al weg gingen met de bus, dus die konden niet meer mee, maar we waren nog met 5 man en 1 crewlid. We zijn allemaal niet te lang gebleven, want iedereen was helemaal kapot, haha. 3 Dagen zeilen en 4 duiken maken is toch wel vermoeiend. Dus maar vroeg naar bed gegaan. Was ondertussen wel in een ander hostel gaan zitten, dus geen gefeest. Heerlijk.

En vandaag is weer een rustig dagje. Heb natuurlijk eerst uitgeslapen en daarna ben ik naar het centrum gegaan om dit te doen. Kitty en Afke zijn net ook weer terug gekomen van de zeiltocht, dus we gaan zo samen wat eten en drinken.

Nou, dat was het weer voor deze keer. Heel wat meegemaakt dus. Mijn foto's van dit alles staan weer op mijn fotopagina. Tot snel.