17e reisverslag Australië

Zeventiende reisverslag, dinsdag 19 juli

Heej!

Dit zal waarschijnlijk mijn op 1 na laatste reisverslag worden. Ik denk dat ik er net voordat ik naar huis ga ook nog 1 ga typen. Maar goed, ik zal maar weer verder gaan met waar ik gebleven was.

En dat was in Byron Bay. Omdat de walvistoer de dag daarvoor niet door was gegaan door het slechte weer, mochten we deze dag mee om 7 uur 's morgens. Dus wij om 5 uur de wekker gezet, ik loop naar buiten...en het stormde, dat wil je niet weten!!! Echt niet normaal hoe hard het waaide. Aangezien we toen wel snapten dat ze die dag dus ook echt niet uit zouden varen, zijn we nog maar lekker in bed gaan liggen. We moesten deze dag wel uitchecken, want we zouden naar Surfers Paradise gaan. Dat was jammer genoeg wel anders dan we hadden verwacht, want er was dus helemaal niks. Het was echt een enorm vakantieoord met alleen maar hotels en nachtclubs. Daar kwam ook nog eens bij dat er een enorm luide bar bij ons hostel zat, dus we hadden het weer lekker rustig. Maar goed, uiteindelijk hebben we toch nog een beetje kunnen slapen, haha.

Nou, omdat het weer er maandag toch wel lekker uitzag, zijn we naar het strand gegaan, maar dat was toch wel verrekes koud, haha! Was toch wel lekker om gewoon (met een trui aan!) op het strand te zitten en ondertussen was ook Lindsay in Surfers aangekomen, dus die is ook nog bij ons komen zitten. Na het strand zijn we met z'n 3en naar het Hard Rock Cafe gagaan en daar hebben we echt heeeeerlijk gegeten. Natuurlijk hoorde daar ook een cocktail bij, dus we hebben er een leuke avond van gemaakt. (Ja Femke, we hebben een earthquake op je gedronken!)

Dinsdag zijn we dan naar Brisbane afgereisd. Wel vreemd om daar nu zo snel te zijn, was maar een ritje van 1,5 uur! Ben nu die lange reistijden gewend, he. We waren die dag eigenlijk alleen maar in Brisbane om de bus te regelen, dus daarom zijn we ook maar 1 nachtje gebleven. Hebben nog even de was enzo gedaan, maar dat was het wel zo'n beetje.

En woensdag zijn we alweer verder getrokken naar Noosa. Vanuit daar zouden we naar Fraser Island gaan. En het bleek ook nog eens een super leuk dorpje. Wel heel posh allemaal, dus lekker duur en chic, maar dat is ook wel leuk om dat een keer te zien. Het weer was ook super lekker, dus we konden lekker in onze rok met hemdje rondlopen. Ik weet dat jullie dat allemaal gewend zijn met dat mooie weer daar, maar hier is het winter, dus iets kouder en het is dan ook wel speciaal dat dat nu kan, haha. Toevallig kwamen we ook die 2 Helmonders die we in Byron Bay hadden ontmoet weer tegen, dus dat was ook wel grappig.

Donderdag was het dan de dag om naar Fraser Island te gaan! We werden heel vroeg opgehaald, omdat het nog wel een ritje was naar Fraser. We zaten in een hele gave 4WD-bus, dus dat was wel lachen. In Rainbow Beach moesten we ook nog wat mensen ophalen, dus we staan te wachten, begint Marlies ineens te roepen: "Nee he, niet Mariahout!" Bleek er dus een meisje te staan wat in Mariahout woont en die ook op de Knip heeft gezeten (Els de Jong). Die ging ook heek toevallig op de toer samen met haar vriend. Dus we zijn niet alleen Helmonders tegen gekomen, maar zelfs mensen uit Mariahout! Op Fraser aangekomen zijn we eerst naar Lake Wabby gegaan, het groene meer. We zouden eerst nog een stukje over de sandblow moeten lopen, werd ons gezegd. Nou ja, een stukje?!? Jeez zeg, lekker wel of we door de woestijn liepen. Aangezien Fraser een zandeiland is, is overal los zand en daar moeten we dus een half uur in omhoog lopen. Echt heel zwaar, maar de moeite wel waard. Lake Wabby was echt heel mooi. Het water was echt groen, maar niet smerig. Hebben we dus lekker in afgekoeld. Daarna hebben we een BBQ-lunch gehad en toen was het alweer tijd om naar Lake MacKenzie te gaan! Wow! Echt helemaal geweldig. Zo mooi blauw water en wit zand. Het water was wel heel koud, maar we moesten er natuurlijk wel even in. Op de terugweg naar ons resort (jaja, je hoort het goed, we sliepen in een RESORT!!!) hebben we nog een wandeling gemaakt door Pine Valley, een regenwoud. Dat is ook het enige regenwoud wat op los zand groeit, dus wel speciaal. In het resort hebben we een heerlijk buffet gehad, echt zo'n verwennerij. En dan onze kamer! We hadden gewoon betaald door een dorm met 4 b