Laatste reisverslag Australië

Achtiende reisverslag, dinsdag 26 juli

Hoihoi,

Pfff, nu is het dan zover, mijn laatste reisverslag alweer. Over 18 uur zit ik weer op het vliegtuig op weg naar huis. Heel vreemd, al heb ik natuurlijk wel heel veel zin om iedereen weer te zien. Ik zal maar weer eerst zeggen wat ik allemaal heb gedaan in de laatste week.

Vorige week woensdag hebben we eigenlijk in de bus doorgebracht. We zijn toen namelijk van Brisbane naar Coffs Harbour gegaan en dat was weer een ritje van 8,5 uur. We waren wel heel blij dat we weg waren uit Brisbane, want dat is toch niet helemaal onze stad, en het hostel waar we in zaten was echt helemaal geweldig, echt heel schoon en mooi.

Donderdag hebben we Coffs Harbour maar verkend. We zijn eerst naar de haven gelopen en vanuit daar kon je naar Muttonbird Island. Een soort rost van waar je walvissen kan zien. Dus wij omhoog gelopen, geweldig uitzicht, en zelfs een walvis gezien. Het was wel heel ver weg, maar toch kon je het wel een beetje zien. Daarna zijn we naar het centrum gelopen en dat zag er wel heel gezellig uit. We hebben die avond zelfs geBBQt. Dat deden ze van het hostel en dan kon je meedoen, dus dat hebben we maar gedaan.

Vrijdag zijn we op een walvistoer geweest. Echt heel gaaf. We waren net 5 minuten uit de haven en toen zagen we er 1 helemaal uit het water springen, echt geweldig. We zijn hem daarna ook gaan volgen, maar het was een beetje jammer dat hij er niet zo'n zin in had, dus daarna hebben we hem alleen maar naar de oppervlakte zien komen. Jammer genoeg geen springen meer. 's Middags hebben we trouwens heel weinig gedaan, namelijk film gekeken. Het weer was wat slechter en we hadden na de walvissen heel veel zin om Finding Nemo te kijken, haha. Dat hebben we dus maar gedaan. En 's avonds was het alweer tijd om op de nachtbus naar Sydney te gaan, joehoe!

Zaterdag dus om 6 uur 's morgens en helemaal brak in Sydney aangekomen. Zo'n bus slaapt toch niet zo lekker als een bed. Omdat we ook pas om 12 uur in de kamer konden, hebben we dus eerst maar wat rondgelopen in het centrum. En 's middags wilden we even een uurtje gaan liggen, maar toen we wakker werden was het ineens kwart over 6! Daarna zijn we nog naar het Hard Rock Cafe gegaan om daar lekker te eten en dat was eigenlijk alles wat we die dag gedaan hebben, hahaha.

Zondag hebben we een beetje geshopt. Niet al te veel natuurlijk. Ook hebben we toen een toer geboekt voor de Blue Mountains voor de dag daarna. Marlies had dat natuurlijk nog niet gezien en wilde dag graag zien, dus dan doen we dat maar. Ik vond het ook niet zo erg om het nog een keertje te zien hoor.

Gisteren zijn we dus naar de Blue Mountains geweest. Was echt weer helemaal super. We hadden een hele kleine groep en een gezellige gids, dus dat beloofde veel. We zijn eerst naar de kangaroes geweest. Marlies vond het natuurlijk helemaal geweldig om ze van zo dichtbij te bekijken. Daarna zijn we naar een vallei wezen kijken wat heel mooi was en toen was het tijd voor de lunch. Na een heerlijk buffet zijn we naar de three sisters geweest. En jawel hoor, ze stonden er nog alle 3! Daarna zijn we met een heel steil treintje naar een dal geweest en daar wat rondgelopen door een regenwoud. En toen weer met de kabelbaan naar boven wat wel heel leuk was. Op de terugreis hebben we ook nog een riviercruise gehad, maar het was alleen een beetje jammer dat het toen dus donker was en we dus geen kont zagen, haha. Maar het was wel een hele leuke dag, een mooie afsluiter.

En vandaag hebben we een regeldagje gehad. Ik moest nog wat zakelijke dingen doen en we hebben trouwens ook nog souveniers gekocht vandaag. Eigenlijk gewoon de hele stad doorgelopen de hele dag. En natuurlijk ook nog een laatste keertje naar het Opera House en de Harbour Bridge. Daar moesten we natuurlijk wel afscheid van nemen. Wel heel vreemd om te bedenken dat ik morgen al naar huis ga hoor, besef het nog niet helemaal. Maar ik heb er wel heel veel zin in om iedereen weer te zien hoor! Ik hoop dat ik vanavond een beetje kan slapen, maar ik ben er bang voor... Maar goed, dan kan ik lekker in het vliegtuig slapen. Neem trouwens ook nog een kijkje op mijn fotosite, want daar staan ook weer een aantal nieuwe foto's op. Tot snel in ieder geval!