1e reisverslag Australië

Eerste reisverslag, donderdag 13 januari

Heej lieve mensen!

Nou, hier is ie dan eindelijk; mijn eerste reisverslag. Vrijdag was het dan zo ver, mij reis naar Australie begon. Super spannend natuurlijk. Lekker vroeg de wekker gezet, omdat we natuurlijk wel op tijd op Schiphol moesten zijn, ik wilde mijn vliegtuig niet missen, haha. Ik was wel heel blij dat mijn zussie en d'r vriend en natuurlijk Esther en Marlies er waren en het was ook wel een hele leuke verrassing dat Bart ook ineens voor mijn neus stond, om me ook af te zetten op Schiphol. Dus; op naar Schiphol!! Onderweg natuurlijk nog een keertje gestopt om echt even te checken of ik alles had. Typisch mij natuurlijk. Aangekomen op Schiphol en met iedereen kennis gemaakt te hebben enzo, werd het tijd om afscheid te nemen. Wat een kutzooi zeg! Ik ben zoiezo al slecht in afscheid nemen, maar het was wel heel moeilijk om van jullie weg te lopen. Maar goed, eenmaal in het vliegtuig was het super gezellig dus dat was zo weer over, haha. Verder nog een hele lange en vooral slapeloze vlucht gehad toen we uiteindelijk in Hongkong aankwamen. Wat een ongelofelijke stinkstad zeg!!! Echt heel vies. Maar wel heel gaaf om een keertje te zien. Onze eerste "opdracht" was om Charlie te vinden, de man van ons hostel. Maar ja, zo'n kleine man zie je natuurlijk snel over het hoofd. Na een paar keer op en neer gelopen te hebben, hadden we hem eindelijk gevonden. Dus op naar het hostel, nou ja, hostel... als je het zo kan noemen. Het was namelijk gewoon een huiskamer. Verder was het heel apart dat we wel een douche hadden, maar dat je dan wel op of in het toilet moest gaan staan, anders had je geen plaats. Dus dan maar niet douchen. Gelukkig wel nog een uurtje kunnen slapen (sommigen in de voorraadkast) en toen maar begonnen met een sightseeing tour door Hongkong. Hoort er natuurlijk toch wel bij he. Heel leuk, behalve de reisleidster, haha. Ze hoorde zichzelf heel graag praten volgens mij, want ze heeft in de 4 uur dat de tour duurde haar mond niet gehouden en ze lachte ook heel hard om haar eigen grapjes, waarschijnlijk omdat niemand anders het deed. Wel leuk om Hongkong een beetje te zien. We begonnen met de Mo Man tempel waar we bijna zijn uitgerookt door de wierooklucht. Niet normaal zeg, die lucht! Maar wel gaaf om zo'n tempel een keer van binnen te zien. Toen was het tijd om naar het hoogste punt van Hongkong te gaan met een of ander treintje. Heel leuk, enige nadeel was dat het treintje echt heeeeeeel steil omhoog ging, en dat ik niet meer kon zitten, dus ik moest me maar vastklampen een een paal. Heb me maar goed vastgehouden, anders was ik waarschijnlijk achter uit het treintje gevallen. Verder nog wat andere dingetjes gedaan, maar niet al te interessant om dat allemaal te vertellen. Blijkbaar was de reisleidster ons ook snel moe, want toen de tour afgelopen was, heeft ze ons midden in Hongkong gedropt en niet echt gezegd waar ons hostel nu werkelijk was. Dus wij op zoek naar ons hostel. Dat valt nog niet mee in zo'n grote wereldstad. Uiteindelijk net op tijd gevonden, dus snel spullen pakken en toen weer op weg naar het vliegveld. Sydney, here we come!!!
Na weer een lange vlucht (deze keer wel geslapen) zijn we zondag aangekomen in Sydney! Echt een geweldige stad zeg! Ben al helemaal verliefd. Heel wat anders dan Hongkong, haha. Best een drukke stad, maar ook heel relaxt, vreemde combi, maar wel heel lekker. Natuurlijk ook weer eerst een korte sightseeing tour Sydney gehad en toen werden we naar het hostel gebracht. Nou ja hostel...dit keer was het meer een hotel! Echt helemaal super. We zitten met 6 man op de kamer en hebben een eigen badkamer en al. Zelfs een bad!! Goed vertoeven dus. Nadat iedereen gedoucht had en weet ik veel wat had gedaan, zijn we met z'n allen uit eten geweest. Heel leuk en zeker ook gezellig. Natuurlijk niet te laat gemaakt, want iedereen was toch wel moe na een nacht overgeslagen te hebben. Eef en ik zijn nog even op het dakterras van ons hostel gaan zitten met een wijntje en een heerlijk uitzicht op de lichtjesshow van Harbour bridge.
Maandag was het dan weer tijd om al de zakelijk dingen te regelen. Gelukkig hadden we de meeste papieren de dag daarvoor al ingevuld dus hoefde we die alleen maar af te geven. Na al dat geregel hadden we allemaal toch wel een beetje honger gekregen, dus lekker picknicken in Hyde park. Maar goed, natuurlijk zonde van de dag om de hele dag in dat park te hangen (niet dat het daar niet heerlijk was, wat een gaaf park), maar het was ook wel heel leuk om even naar auto's te kijken. Meteen bij de eerste dealer stond ie er al, mijn bakkie! Hij was voor mij gemaakt, haha. Een groene Ford Falcon!! Nou zullen de meeste mensen hem niet kennen, maar het is gewoon DE backpackers-auto. Ook voor mij dus. Wel nog even verder gekeken natuurlijk, maar ja, zo goed als die andere konden we niet vinden, dus maar meteen gekocht! Wiew! Morgen (vrijdag) mag ik hem ophalen. Maar goed, de hele dag natuurlijk met een stralende lach rondgelopen, omdat ik een auto gekocht had! Later op de dag zijn we nog met z'n allen gaan bbqen. Heel lekker en ook weer heel gezellig. We hebben echt een super leuke groep. Iedereen kan goed met elkaar opschieten en we doen ook telkens dingen samen.
Dinsdag was het tijd om een havencruise te maken. Echt heel leuk om Sydney een keer vanaf het water te zien. Na 3 kwartier op de boot gezeten te hebben, zijn we lekker op een strandje gaan liggen. Het was echt heerlijk weer en ook het strand en water was geweldig. Heel wat anders dan in Spanje op het strand liggen met alleen maar toeristen. Na een paar uur op het strand liggen, besloten we om toch maar weer terug te gaan naar het hostel. Iemand kwam met het geweldige idee om met z'n allen te koken, dus dat hebben we ook maar gedaan. De man van het hostel vond het heel vreemd dat er ook echt gekookt werd in zijn hostel, maar hij vond het ook wel heel leuk. En dat was het zeker. We mochten ook de gezamelijke kamer gebruiken om alles op te eten, dus ook wel heel lief van hem. Alleen jammer dat we toch rond een uur of 11 daar weg moesten. Nou ja, dan maar op naar ons balkon, aangezien wij de enige zijn die een balkon hebben, hihi. Was ook heeeeel leuk, vooral na een rondje kaartje blazen. Enige nadeel was dat we de volgende dag er heel vroeg uit moesten en dat we daar niet echt aan hadden gedacht...
Woensdag dus vroeg opgestaan (sommige met een kater, andere niet) om naar de blue mountains te gaan. Dus met Sam (reisleider) in de bus en karren maar. Het enige dat ik over de blue mountains kan vertellen is: geweldig!!! Niet normaal gewoon. Ook heel vreemd dat dat een natuurpark is dat gewoon net zo groot is als heel Belgie. Niet dat Belgie zo groot is, maar dan nog. Maar ik zou zeggen: check de foto's. Deze dag ook onze eerste kangaroes gespot! Je kon er echt heel dichtbij komen, ongeveer 5 meter. Heel gaaf dat die beesten daar niks om geven. Verder deze dag heel weinig gedaan (alleen maar 5 uur gewandeld, berg af en natuurlijk ook weer op). Wel nog campingspullen gekocht voor in onze auto. Geen tent ofzo (want we kunnen in de auto slapen (Marlies en Bart, we hebben echt een kingsize bed!)), maar pannen en een gasstelletje enzo. 's Avonds hebben Eef en ik lekker een bakje noodles gepakt en zijn we nog even met de hele groep op het dakterras gaan zitten, maar de meesten waren zo moe, dat iedereen voor 12 uur wel te bed lag.
En toen was het al weer donderdag (vandaag dus). Eef en ik hebben besloten om vandaag heeeeel weinig te doen. We hebben eerst uitgeslapen (tot half 9, echt uitslapen is dat ook niet, maar goed) en toen zijn we maar gaan internetten, omdat we het wel eens tijd vonden om jullie allemaal op de hoogte te stellen. We hebben trouwens ook besloten om onze route andersom te doen, omdat dat voordeliger was met de auto registreren. Dus niet eerst de oost-kust, maar eerst de zuid-kust. We blijven eerst nog tot maandag of dinsdag in Sydney en daarna vertrekken we dus richting zuiden. Oh ja, ik heb ook een mobieltje aangeschaft, en jullie kunnen mij gewoon smsen of bellen, want dat kost mij toch niks, hahaha! Mijn nummer is: 040-5742992. Ik weet alleen niet wat het net-nummer van Australie is, dus dat moeten jullie zelf even opzoeken. Verder heb ik ook een gewoon adres, waar jullie straks al mijn verjaardagscadeautjes heen kunnen sturen. Dat is:
Travellers Contact Point #6897#
George Street 428, level 7
Sydney, NSW, 2000
Nou, dat was het wel zo'n beetje voor nu. ik ben waarschijnlijk de helft wel vergeten, omdat ik hier nu zo veel indrukken opdoe, dat ik de helft vergeet. Maar we hebben altijd de foto's nog, dus komt allemaal goed. Kijk ook even op mijn andere site, want daar staan de beruchte foto's. groups.msn.com/kimster, voor de mensen die het even vergeten waren.
Nou, lieverds, ik ben er weer vandoor. We proberen om 1 keer in de week ofzo jullie een beetje op de hoogte te houden, maar ik weet nog niet of dat ook daadwerkelijk gaat lukken. Maar jullie merken het vanzelf.

Heel veel liefs en een dikke kus, Kim